Granna propozycje gier.

Witajcie Kochani 🙂

Dziś przedstawię Wam kilka gier i zabaw firmy Granna.

Dzięki uprzejmości firmy mogłam przetestować z rodziną sześć kolejnych gier:

100_2890.JPG

  • Słówka
  • Wilki i owce
  • Potwory do szafy
  • Łap psiaka
  • Łamigami
  •  Super farmer z serii podróżnej

Swoje testowanie zaczęłyśmy od gry POTWORY DO SZAFY.

100_2872.JPG

Opis producenta:

Kooperacyjna gra dla najmłodszych pogromców potworów.

Co to znowu za pokraki?
Wyglądają jak wieszaki!
Wyszły z szafy bez pomocy…
Kiedy wyszły? O północy!!!
Maszerują przez pokoje,

szumią na nich różne stroje.
Idą, idą, nie przystają,
Pod wersalkę zaglądają…

Dorota Gellner

Wieczorem świat wygląda inaczej. Tajemnicze cienie pojawiają się na ścianach… Straszydła i stwory czają się pod łóżkiem…

Nie możesz zasnąć? Boisz się potworów!

Zagraj i przegoń je do szafy! Gra zalecana na dobranoc!

Zobaczcie, jaką macie znakomitą pamięć! Wybierzcie wariant gry. Lubicie współpracować czy rywalizować? Zaproście do zabawy wszystkich domowników!

Jeżeli już z łatwością przeganiacie potwory spróbujcie najtrudniejszego wariantu rozgrywki – Potwory w grupie.

Wiek graczy 3-8 lat

Liczba graczy 1-6 os.

100_2905.JPG100_2906.JPG100_2904.JPG

100_2909.JPG

Moja opinia:

Potwory do szafy to bardzo prosta gra, dedykowana dzieciom w wieku 3-8 lat. Producent zaleca grać w grę przed snem na dobranoc, aby dzieci mogły przegonić potwory i spokojnie zasnąć. Chociaż córka od 1,5 roku śpi sama w pokoju bywa, że obejrzy jakąś bajkę o duchach i boi się zasnąć. Gra trafiła do nas w odpowiednim momencie. 🙂 Przyznam szczerze, że trochę obawiałam się, że granie w nią pogorszy strach przed zostaniem córki samej w pokoju, ale na szczęście myliłam się i to bardzo. Gra rzeczywiście pozwala pozbyć się strachu przed potworami.

Jak my grałyśmy w grę?

Przebrane już piżamy siedząc na łóżku, kładłyśmy na środku stos kart potworów obrazkami do dołu, a łóżkiem do góry. Wokół nich rozkładałyśmy żetony przedstawiające zabawki, których boją się potwory. Nie używałyśmy żetonów łowców ani potwora Zębogona. Grę zaczynała córka, odsłaniała pierwszą kartę potwora i po kolei szukałyśmy zabawki, której się boi potwór. Gdy udało się odszukać właściwą zabawkę, wtedy razem głośno krzyczałyśmy „Uciekaj do szafy potworze ” i chowałyśmy kartę do szafy. Grałyśmy tak długo, aż wszystkie potwory trafiły tam gdzie ich miejsce 😉 A my mogłyśmy spokojnie pójść spać 🙂 Bardzo się cieszę, że gra zagościła w naszym domku, teraz niestraszne nam żadne strachy. Polecam grę szczególnie tym najmłodszym dzieciaczkom 🙂

***************************************

Kolejną grą, którą mogłam przetestować była zabawka gry podróżne ŁAMIGAMI.

100_2910.JPG

Opis producenta:

Łamigami to doskonała gra logiczna, oryginalne połączenie łamigłówki z japońskim origami. Ćwiczy szare komórki i świetnie rozwija wyobraźnię przestrzenną. Kieszonkowe wydanie sprawia, że możesz zabrać ją ze sobą zawsze i wszędzie. Niepowtarzalna łamigłówka oparta na zasadach japońskiego origami. Wybierz 1 ze 100 zadań, składaj ostrożnie, znajdź rozwiązanie. Cel – z jednej strony czarne kwadraty, z drugiej białe. 100 ciekawych zadań podzielone na 4 poziomy trudności. Rozwiąż je wszystkie i nie daj się zagiąć!

Wiek graczy od 6lat

Liczba graczy 1 os.

 

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Moja opinia:

Gra doskonale sprawdziła się u nas w podróży i w poczekalni u lekarza. Początkowe karteczki dość proste i nawet 4 letnia córka z odrobiną pomocy potrafiła ułożyć wzór. Mamy 4 poziomy trudności: zielony – łatwy, a stopniowo coraz trudniejsze są żółty, niebieski i czerwony. Przyznam, że czerwone układanki to nie lada wyzwanie. Naprawdę ciężko jest je ułożyć, musimy się mocno natrudzić, aby powstał wzór. Ułożenie wzoru daje nam wiele satysfakcji, rozwija umysł, uczy cierpliwości 😉 Gra jest mała, poręczna i wszędzie się zmieści. Polecam gorąco, nie tylko dzieciom 🙂

**************************************

Kolejną grą podróżną jaką miałyśmy okazję testować była zabawa SUPERFARMER wersja podróżna.

100_2921.JPG

Historia gry:

Superfarmer to gra, która powstała w 1943roku. Nosiła wtedy nazwę ,,Hodowla zwierzątek”. Grę wymyślił profesor matematyki Karol Borsuk stworzył ją gdy stracił pracę, ponieważ Niemcy zamknęli Uniwersytet Warszawski. Ludzie  pozbawieni pracy szukali źródła utrzymania, sprzedaż gry była pomysłem profesora na ratowanie budżetu domowego. Żona profesora, pani Zofia w domowych warunkach wykonywała zestawy do gry. Rysunki namalowała Janina Śliwicka. ,,Hodowla zwierzątek” szybko zyskała dużą popularność. W czasie powstania egzemplarze hodowli zwierzątek spłonęły. Zachował się jeden egzemplarz gdzieś poza stolicą, który po latach wrócił do rodziny Borsuków. W latach 90-tych XX wieku Superfarmer powrócił za sprawą wydawnictwa Granna.

Wiek graczy od 6lat

Liczba graczy 2- 6 os.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Moja opinia:

Superfarmer jest grą dobrze znaną. W grze chodzi o kompletowanie różnych zwierząt, które nam się mnożą po odpowiednich rzutach kostkami. Możemy także wymieniać wyhodowane zwierzęta na inne, jeśli uznamy, że nam się to opłaca. Zasady są banalne, a gra bardzo wciągająca i zabawna. Superfarmerem zostaje ten gracz, który jako pierwszy uzyska stado składające się z: konia, krowy, świni, owcy i królika. Nasze plany może pokrzyżować grasujący wilk i lis, których łatwym łupem mogą stać się nasze zwierzęta. Grę testowałam w domu z córką i mamą. Myślę, że w podróży mogłyby się pogubić małe elementy, więc wolałam nie ryzykować. Córce musiałyśmy podpowiadać, mimo tego gra bardzo jej się spodobała. Wciągnęła nas na długi czas.

Polecamy:)

***************************

Następną grą po, którą sięgnęłyśmy była gra WILKI I OWCE z dodatkiem GRUBE RYBY.

100_2968.JPG

Opis producenta:

Wilki i owce to niezwykle wciągająca, rodzinna gra Philippe’a des Pallieres. Teraz została wzbogacona o dodatek – Grube ryby.

Zgromadź na jednym polu tyle owiec, ile zdołasz. Otocz swoje stado płotem, aby ochronić je przed głodnym wilkiem. Gdy jednak wilk wkradnie się na teren zagrody, poszukaj myśliwego. Dodatek Grube ryby wprowadza nowe kafelki terenu (stawy), nowe możliwości zdobywania punktów (ryby) oraz nowe niebezpieczeństwa! Grube ryby urozmaicą rozgrywkę Wilków i owiec i sprawią, że będzie ona jeszcze bardziej emocjonująca!

Wiek graczy od 7lat

Liczba graczy 2- 4 os.

100_2967.JPG

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Moja opinia:

Przygotowanie do gry wymaga odpowiedniego posegregowania kafelków. Żeton wsi umieszczamy na środku stołu. Rozdajemy graczom żetony ze znakiem zapytania do góry. Każdy gracz odkrywa swój żeton, aby zobaczyć jaki jest jego kolor, ale nie ujawnia tego innym – będą to kolory naszego stada, które będziemy bronić. Żetony znaczniki, przedstawiające pasterzy odkładamy na bok.  Wszystkie pozostałe żetony wkładamy do woreczka i dobrze mieszamy. Każdy gracz losuje 4 żetony z worka, tak by nie widzieli ich inni gracze. Zasady są bardzo proste, trzeba ogrodzić jak największą ilość owieczek. Jeżeli uda nam się dopasować nasz kafelek do tych, które znajdują się na stole, losujemy z woreczka dodatkowe żetony:

  • kafelek pasuje do jednej ściany – losujemy jeden żeton
  • kafelek pasuje do dwóch ścian – losujemy dwa żetony
  • kafelek pasuje do trzech ścian – losujemy trzy żetony
  • kafelek pasuje do czterech ścian – losujemy cztery żetony

Jeżeli postanowimy ujawnić nasz kolor wykonujemy dodatkowe ruchy. W zagradzaniu owiec może przeszkodzić wilk, a wilkowi może przeszkodzić myśliwy.

Zwycięzcą zostaje gracz, który łącznie zdobędzie najwięcej punktów za owce i premie. Jeżeli wszystkie łąki graczy zawierają po tyle samo owiec gra kończy się remisem.

Ciekawy jest również dodatek Grube ryby, cel gry jest taki sam jak w podstawowej wersji – ogrodzenie jak największej liczby owiec. Dodatek służy do urozmaicenia, wprowadza żetony stawów – brzeg stawu działa jak ogrodzenie. Pojawia się też rybak, który może nam zadanie utrudnić i straż rybacka, która chroni przed rybakiem.

Gorąco polecam, zabawa jest naprawdę świetna. Trzeba trochę pokombinować, ale Maja radziła sobie z grą doskonale, więc to nic trudnego. 🙂

******************************

ŁAP PSIAKA to następna gra, którą miałyśmy przyjemność testować.

100_2969.JPG

Opis producenta:

Szalone psiaki rozbiegły się po okolicy. Którego złapać w pierwszej kolejności? Tego w ciemnych okularach? A może amatora popcornu? Wykaż się sprytem i złap najwięcej psiaków, a wygrasz! Tylko uważaj – bardzo łatwo o pomyłkę!

Łap psiaka to niezwykle wciągająca gra, w której należy wykazać się refleksem i sprytem!

Wiek graczy od 7 lat

Liczba graczy 1-5 os.

100_2952.JPG

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

Moja opinia:

Celem zabawy jest odnalezienie, jak największej ilości kart, a następna podbierana karta musi być identyczna z wcześniejszą lub różnić się jedną cechą. W przypadku korzystania z żetonu lidera, karty nie mogą być identyczne.

Potasowane karty rozkładamy w 5 rzędach po 6 kart. Gracze otrzymują po jednej karcie i na hasło „Łap go” wszyscy odkrywają swoje i zabierają się za poszukiwanie odpowiedniej karty.

Karty różnią się między sobą 5 cechami:

kolorem psiaka

wielkością psiaka

popcornem  lub jego brakiem

układem łap

okularami lub ich brakiem

Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów. Każda karta ze stosu to jeden punkt.

Gra wydaje się nam banalnie prosta, ale wcale taka nie jest, karty różniące się cechami, trzeba wykazać się zręcznością i spostrzegawczością, aby wygrać. Karty mogłyby być grubsze – obawiam się ,że przy zaciętej rywalizacji zniszczą się, gdyż są dosyć cienkie.

************************************

Ostatniej gry SŁÓWKA jeszcze nie udało mi się przetestować, ale czeka na weekend majowy kiedy to będziemy mogli zagrać w nią w rodzinnym gronie. Teraz przybliżę Wam nieco zasady gry. 😉

100_2945

 Opis producenta:

Zapomnij o nudnym układzie jak z krzyżówki! Teraz Słówka rozchodzą się we wszystkie strony! Gra w Słówka to lepsze niż krzyżówka.

  • Gra słowna, w której wyrazy wędrują po planszy we wszystkie strony!
  • Nowa edycja kultowej gry ŁamiSłówka.
  • Umiejętnie wykorzystuj słówka rywali i zdobywaj bonusowe punkty!
  • Dwie różne plansze i dwa warianty gry – skracaj lub wydłużaj rozgrywkę!

Słówka to wyjątkowa gra słowna, w której wyrazy układamy we wszystkich kierunkach! Gracze losują literki, umieszczone na sześciokątnych żetonach. Następnie tworzą z nich słowa, układając je na planszy. Gracz, który otoczy literkami pole bonusowe, zdobywa dodatkowe punkty!

Wiek graczy od 8 lat

Liczba graczy 2-4 os.

Pokaz slajdów wymaga JavaScript.

 Moja opinia:

Żetony z literami należy włożyć do woreczka i wymieszać. Zadaniem graczy jest ułożenie słowa i umieszczenie go na planszy, tworząc krzyżówkę. Osoba, która wylosuje jako pierwsza kładzie żeton odkryty na polu START. Następnie każdy gracz losuje 6 liter i nie pokazuje innym graczom, układa je na swoim stojaku. W jednej kolejce gracz może położyć na jasnych polach od 1 do 6 liter. Następnie gracz wskazuje i odczytuje ułożone słowo. Punkty przyznaje się za wyrazy polskie. Układane wyrazy nie mogą być nazwami własnymi. By wygrać potrzebna jest nam znajomość słownika. Wygrywa gracz, który utworzy najwięcej słów.

Myślę, że gra zaciekawi nie tylko dzieci w wieku szkolnym, ale i dorosłych. Jest znakomitą alternatywą dla krzyżówek. Już nie mogę się doczekać spotkania – myślę, że będzie ciekawie 🙂

100_2951

Naprawdę z czystym sumieniem polecam Wam gry Granna,w ofercie firma ma ich mnóstwo i z pewnością każdy coś dla siebie znajdzie 😉

Zapraszam Was do odwiedzania strony internetowej oraz fanpage’a. 🙂

GRANNA

Fanpage Granna

images.png

Reklamy

4 uwagi do wpisu “Granna propozycje gier.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Connecting to %s